Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Samsung M3 portable 2TB - transfer 400kB/s
From: Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl>
Date: Tue, 13 Jan 2015 09:47:10 +0100
W dniu 2015-01-12 o 18:28, Przemysław Ryk pisze:
Zapewne - choć nie mogę powiedzieć, że jest uszkodzony. Po prostu ten

>Wewnątrz - dysk tam zamontowany nie ma standardowego złącza SATA.
Z ciekawości - co zmienia fakt komunikacji przez mostek SATA-USB w kwestii
wykrywalności dysku przez urządzenie komunikujące się po USB?

Ja tego nie wiem :) - trzeba by pytać inżynierów samsunga co oni tam wsadzili - faktem jest, że z tym dyskiem nie współpracuje znakomita większość mojego (i nie tylko mojego) sprzętu AV w tym też samsunga.

Dodatkowo przypomniałem sobie o sporych problemach z formatowaniem tego dysku - fabrycznie był tam FAT32, po zmianie na NTFS nie widział go nawet komputer na którym go formatowałem (WIN XP SP3 wtedy) i nie dawał się przepartycjonować ponownie. Uratowałem go dopiero pod linuxem formatując ponownie na FAT32 i z tego co pamiętam przyczyna nie leżała w 4KB sektorach bo dysk ten ma standardowe sektory.
Teraz działa na NTFS (win7), ale używam go tylko do komputera.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om