Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Uszkodzony port COM1?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Uszkodzony port COM1?
From: "Robbo" <niemam@gmail.com>
Date: Sun, 4 Jan 2015 23:20:03 +0100
Więc jak przestawisz na 9600 , 8, Brak , 1 , Brak - coś się zmienia?

Ustawienie takich domyślnych parametrów niestety nic nie daje.

Udało mi się uruchomić Linuksa z płyty (w laptopie jest napęd CD, a nie DVD, a ja początkowo wkładałem płyty DVD). Połączyłem diagnozowany laptop z innym komputerem. Udało się przesyłać poprawnie dane w obu kierunkach przez port COM1. Zatem port wygląda na zdrowy. W Windowsie nadal jest "odmowa dostępu" przy próbie otwarcia portu COM1, a program process explorer nie pokazuje, aby jakikolwiek proces posiadał otwarty ten port. Czy można jakoś inaczej sprawdzić, co blokuje dostęp do portu, czy tylko reinstalacja Windowsa wchodzi w grę (może być trudno, gdyż na komputerze są 15-letnie oryginalne programy do sterowników PLC i może być problem z ich instalacją na nowo, kluczami itp.)?

Pozdrawiam,
Robbo

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.