Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Uszkodzony port COM1?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Uszkodzony port COM1?
From: "Robbo" <niemam@gmail.com>
Date: Sun, 4 Jan 2015 08:25:15 +0100
Witam uprzejmie,

Próbuję rozwiązać problem z portem COM1 w laptopie Dell Latitude C840 z systemem Windows 2000. Komputer używany jest do programowania sterowników przez COM1. Chciałem zdiagnozować port poprzez połączenie tego laptopa z innym komputerem i próbę przesyłania danych za pomocą HyperTerminala albo Docklight. Jednak program Docklight wypisuje komunikat "The communication port COM1 could not be opened. Windows error #5 - Odmowa dostępu". HyperTerminal wypisuje "Nie można otworzyć COM1. Sprawdź ustawienia portu". W BIOS-ie COM1 jest włączony. W menedżerze urządzeń także wszystko jest w porządku (To urządzenie działa poprawnie. 19200, 8, Brak, 1, Sprzętowe, IRQ 04, we/wy 03F8 - 03FF). Pomyślałem, że jakiś proces otworzył port szeregowy COM1 i stąd problemy. Po długich bojach znalazłem program Process Explorer v.9.25, który uruchomił się na Windows 2000. Jednak nie znajduje tam żadnego procesu, który używa Serial0. Napęd optyczny chyba nie działa, zatem nie mogę z płyty uruchomić na przykład Linuksa, aby tam spróbować wysyłać i odbierać dane przez COM1. Prośba o pomoc, co może być nie tak i jak dalej postępować w celu diagnostyki?

Z góry dziękuję za pomoc.

Robbo

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.