Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki procesor - montaz filmu hd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki procesor - montaz filmu hd
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Thu, 11 Dec 2014 08:40:23 +0100
Chce kupic nowego laptopa, obecny nie za bardzo umozliwia mi montaz
prostych filmow hd.
nie wiem co maż na myśli mówiąc "montaż". Za moich dawnych czasów kiedy to królowały jeszcze odtwarzacze wideo z płyt, przerabiałem filmy, ale zawsze tak: najpierw ustalałem zadania, przesuwałem materiał do odpowiednich miejsc, żeby pociąć, coś sprawdzić, ale wtedy najbardziej raid0 pomagał. Potem uruchamiałem wszystkie programy (serwer-klient) i szedłem spać. komputer liczył i wyłączał się o 5 rano. Potem kupiłem nowego kompa za 4 tyś i wiesz co? wyłączał się o 2 rano! Był ponad dwa razy szybszy! Tylko co z tego ja spałem?
Jaki procesor bedzie do tego najlepszy? Uzywany obecnie program to HD
Writer 4.0.

Ponawiam pytanie. czy program przelicza każdą klatkę na... jpeg, robi zmiany i przelicza na avi? Jeśli tak, to zauważ że _zakodowanie_ materiału hd w czasie rzeczywistym to jest taki podstawowy minimalny pozytywny wynik.....

i5 M430 @ 2.27Ghz + 4GB RAM, dysk 7200.
Problem obecnie jest taki, ze przy tworzeniu filmu w rozdzielczosci
1080p trwa to wieki (film 3 minuty kompiluje sie 1,5h).

a Tobie się 90 minut filmu liczy w 3 minuty? JAk kupisz laptopa za 7 tyś będzie się liczyło w 2 minuty!

Korzystam z trybu automatycznych filmow w HD Writer 4.0.

Albo masz nierealne oczekiwania albo coś jest nie tak w ustawieniach, albo nie umiesz wytłumaczyć o co Ci chodzi i wtedy wymagania są nierealne :)

do _odtwarzania_ hd musisz mieć nie byle jaki procesor (albo wspomaganie sprzętowe). A wtedy 1 minuta filmu obrabiana jest przez 1 minute czasu. Do zakodowania potrzebujesz o wiele więcej mocy obliczeniowej procesora, lub czasu....

Pozdrawiam
ToMasz

(... lub programu który liczy tylko potrzebne klatki resztę potrafi skopiować, ale to zależy od wielu czynników o których Ty decydujesz)