Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki procesor - montaz filmu hd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki procesor - montaz filmu hd
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Wed, 10 Dec 2014 15:37:31 +0100
Dnia Wed, 10 Dec 2014 11:24:04 +0100, Poldek napisał(a):

> Jaki masz obecnie komputer i co konkretnie jest niemożliwe?
>
> W każdym razie do prostego montażu filmów HD bez efektów "specjalnych"
> typu półprzezroczyste animowane czołówki, warstwy, przejścia itd.
> wystarczy jakiekolwiek współczesne Core i5 + 4 GB RAM, dysk 7200 obr.
> Wygodniej będzie na Core i7 + 8 GB RAM + grafika jakakolwiek z CUDA + RAID0.
> Jak będziesz miał osiem rdzeni + mocarną grafikę z CUDA + 16GB RAM + SSD
> + RAID0 to i efekty pociągnie i bardziej złożone projekty.

Odnośnie CUDA - zależy czy soft to obsługuje - nie zapominajmy o tym. Wideo
przy 4GB ram wolałbym raczej nie robić, choć to oczywiście też zależy od
rozdzielczości, ilości ścieżek, używanych przejść.

> A tak w ogóle, to najlepiej popytaj na forum tego programu, którego
> używasz. Na tej grupie na ogół padają porady sporo na wyrost, w rodzaju,
> że na komp do edytora tekstu i przeglądania stron internetowych, to nic
> poniżej i5 z 8 GB RAM się nie nadaje.

Mówienie o 8 rdzeniach w kontekście Core i7 to raczej trochę też nie na
miejscu. ;D

[ Kobiety przywiązują się przez względy.                        (Stendhal) ]