Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Sun, 7 Dec 2014 08:09:52 -0600
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:m61ios$ura$1@speranza.aioe.org...
(zewnętrznego). Czy w pewnych starych projektach używających
systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może
trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

Opisz bardziej swoj problem, bo z tego nic nie wynika.

Ogolnie mozesz zrobic bootowalnego pendrive DOS-em -
- czesto BIOS/system widzi takiego pendrive jako HDD
(w wiekszosci BIOSow mozesz to zmienic).

Wracajac - potrzebujesz FDD jako "zrodla danych",
czy potrzebujesz FDD, bo program wymaga fizycznej obecnosci FDD?
(np. FDD jest pewnego rodzaju donglem -
- dany program nie odpali sie jesli 40 sektor dyskietki "nie bedzie sie zgadzal")

Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
pendraka usb...

A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
Ktoś wie jak to zrobić?

A prawdziwy napęd flopa 1.44Mb też się przyda, bo mam jeden stary
oscyloskop Agilenta (a może to jeszcze jest HP?) który ma taką stację
dysków i to jedyny sposób dla niego aby zrzucić przebieg z ekranu
na formę elektroniczną. Ten oscyl jest oczywiście używany już tylko
awaryjnie, jak dwa inne nowe Agilenty (z obsługą USB) są zajęte do
czegoś ważniejszego ale i tak warto mieć napęd do takiego floppa...