Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis
From: "paskuda03" <paskuda@bandits.invalid.org>
Date: Tue, 25 Nov 2014 07:35:59 +0100
Ave!

Czy ktoś ma pomysł, skąd się bierze cholernie wolny zapis na HDD Seagate 1TB po podłączeniu do płyty Gigabyte GA-MA74GMT-S2 ?

Podłączam przez adapter USB, podłączam do innej płyty - zapis idzie ładnie.

Podłączam do tej - i mam 1MB/s.

Tak, zapisuję z wyrównaniem do nowych, dużych sektorów ;) Próbowałem także użyć tego dysku jako jedyny dysk. Testowałem w obu trybach - Native IDE oraz normalne SATA.

Stary dysk (który padł) w miejscach nieuszkodzonych ma zapis na znacznie lepszym poziomie. O dziwo odczyt jest całkiem ładny w obu.

Próbuję przekopiować system używając dd i lekko mnie taki wynik zaskoczył...

Mnie zawsze pomaga w takich sytuacjach fajny dodatkowy kontroler SATA.
Oczywiście nie na USB tylko na PCIE.
I niekoniecznie najtańszy :-)
http://www.amazon.com/HighPoint-RocketRAID-640-PCI-Express-Controller/dp/B00399IE8O/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1319768351&sr=1-1

--