Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Bardzo ciemny ekran laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Bardzo ciemny ekran laptopa
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 12 Nov 2014 20:51:39 +0100
Użytkownik "Universis" napisał w
1f7b153c-e294-4eea-80e2-fc6cbf34aac2@googlegroups.com">news:1f7b153c-e294-4eea-80e2-fc6cbf34aac2@googlegroups.com  ...
W dniu wtorek, 11 listopada 2014 22:04:08 UTC+1 użytkownik
RadoslawF napisał:
[..]
> Padło podświetlanie matrycy ?

: Nie, nie padło bo jak wcześniej napisałem - opcja biosu : Power -> Start
: battery calibration  daje w czasie swojego procesu normalna jasność ekranu
: ale tylko wtedy jest on jasny. (...) Z prób sprzętowych - rozkręciłem
prawie
: 3/4 laptopa i nawet nie wiem gdzie jest bateria do cmos. Wyjąłem też
(...),
: oraz przy wyjętej baterii głównej i odłączonym zasilaniu trzymałem
przycisk
: włączający laptop - około 2 minut - i wszystkie te zabiegi na nic się nie
: zdały.

Pytałem już, niby odpowiedziałeś, ale nie całkiem zrozumiałem: czy gdy
podczas owego "battery calibration" - ekran wbudowany jednak jaśnieje, i
jest czytelny, to i zewnętrzny monitor - takoż? Bo we wcześniejszej, którejś
odpowiedzi, stwierdziłeś: "W bios'ie nie ma przełączania na inny czy
zewnętrzny monitor" - co by wskazywało, że u Ciebie jest inaczej, niż w moim
lapku, który daje obraz zarówno na wbudowanym, jak i podkablowanym, bez
konieczności jakiejś ingerencji... Tak, czy nie? Bo jeśli jednak w tym
momencie, kiedy wbudowany "gro i bucy", to i zewnętrzny - tyż gro, to sama
karta graficzna może jeszcze nie zdechła, tylko coś z softem jest nie
halo...

Co do "trzymania wduszonego przycisku" - to nie wydaje mi się, aby wiodło to
do celu. Który, jak zakładam, miał polegać na zresetowaniu ustawień BIOSu.
Dwie możliwości:

  1.. Mniej drastyczna polega na wybraniu w nim opcji "default" dla
wszystkich pozycji. Odradzam, bo jeszcze coś innego się skaszani! A jeśli
już się upierasz, to PRZEDTEM zapisz wszystkie pozycje, abyś mógł przywrócić
te, które z Twoim problemem na pewno nie mają nic wspólnego. Ale lepiej
byłoby znaleźć i przestawić jedynie te, które MOGĄ mieć cosik na sumieniu...
  2.. Wduszenie przycisku zasilania, nawet przez godzinę, nie da chyba
spodziewanego efektu, bowiem jest on odczytywany programowo, z filtrem na
szumy (głównie: stany nieustalone", jak to opisał fachowo Użytkownik "BQB"
24 października 2014 02:28  w wątku "Zestaw klawiatura+mysz").
  3.. Zresetowanie CMOS-u wymaga jednak zlokalizowania baterii, wyjęcia jej
na jakiś czas, albo też zwarcia odpowiednich bolców. Ale... odradzam, szkoda
potem czasu na przywracanie innych, nie "zbuntowanych", lecz pożądanych
ustawień...

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!