Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer na miarę

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer na miarę
From: Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>
Date: Wed, 12 Nov 2014 10:53:09 +0100
On Mon, 10 Nov 2014, R.e.m.e.K wrote:

Dnia Mon, 10 Nov 2014 19:59:20 +0100, Adam napisał(a):

- podział HDD (zwłaszcza z sektorem 4k, zwłaszcza przy kilku OS-ach czy
kilku partycjach)

Kto dzis dzieli dyski?

 Ja.
 JESZCZE ja, zaraz przestanę, bo mam kupione kontrolery 4xSATA
i w końcu będzie można przestać kombinować ;)

W czasach, gdy waskim gardlem w kompie jest glownie dysk to
zakladanie kilku partycji na jednym dysku jest jak dowiazywanie
szyny kolejowej do sportowego auta.
Gdy chce sie wiecej przestrzeni to doklada sie dysk

 A jak się niekoniecznie chce więcej przestrzeni? ;)
(hint: fragmentacja. Defragmentacja petadysku to jakiś tam
problem, a wydzielenie miejsca dla części zbiorów, tych
o średnim rozmiarza i relatywnie często "przekładanych",
znakomicie rozwiązuje problem).

A sektor 4k kazdy wspolczesny system wspiera z automatu.

 Sektory mi nie wadzą.
 W większości się zgadzam, ale skoro pytasz, to proszę ;)
 A z konstrukcji mechanicznej naciąłem się na kartę grafiki
z "otwartym" radiatorem - akurat blokowało przepływ powietrza
przez dyski. Ten Twój 0,1% znaczy ;)

pzdr, Gotfryd