Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ile dziś warta karta NVIDIA serii 9800?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ile dziś warta karta NVIDIA serii 9800?
From: "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
Date: Wed, 5 Nov 2014 05:31:29 -0600
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:545a0957$0$11141$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:m3d01h$mil$1@dont-email.me...

Jesteście trudni - ja chcę kupić siostrzeńcowi tanią kartę do gier
i z tego co pamiątam to NVIDIA 9800 była kiedyś kartą topową...
Widzę tanią aukcję więc pytam. Być może źle robię bo sobie
stwarzam konkurencję z którą będę walczył licytując... ech, no dobra:
jeśli tak, to gdzie tanio kupię jeszcze "w miarę dobrą" kartę na dziś?
 Nie jestem trudny...mam prymitywną strategię.
Po latach kupowania na allegro mam jedną zasadę dotyczącą aukcji
(nie "Kup teraz" a prawdziwa licytacja):
mianowicie oferuję najwyższą i ostateczną cenę, którą jestem
w stanie zapłacić i nie zmieniam jej w trakcie aukcji.
Przegram to przegram, wygram to się cieszę.

A kiedy licytujesz? Bo to dosyć ważne...

I jak oceniasz skuteczność Twojej strategii w kryteriach:
- najpewniejsza wygrana licytacji
- wygrana przy minimalnej cenie

Zazwyczaj jest to 100-200% ceny wywoławczej.

Cena wywoławcza przecież nie ma absolutnie żadnego związku
z wartością przedmiotu! Sprzedawcy wystawiając popularny
przedmiot niczego nie ryzykują wystawiając go za złotówkę
bo mają w praktyce 100% pewności że znajdzie się conajmniej
dwu potencjalnych kupców, a często jest ich kilkunastu...
Co innego przedmiot który ma trudności w sprzedaniu się,
ale wtedy - bez istotnej konkurencji - kupiłbyś za wywoławczą.