Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] USB_2_LPT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] USB_2_LPT
From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>
Date: Mon, 20 Oct 2014 11:04:47 +0200
Dnia 2014-10-13, o godz. 16:03:50
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale każda z nich jest widziana
> jako emulator drukarki, ja zaś chcę emulację LPT do obsługi starego
> klucza HASP na LPT

Z tym niestety będziesz miał problem - czasami do konkretnego klucza
udaje się dobrać przejściówkę droga eksperymentu. Niestety bardzo
często soft oczekuje że klucz HASP będzie pod określonym adresem i IRQ.
Konkretnie:

LPT1: I/O port 0x3BC, IRQ 7
LPT2: I/O port 0x378, IRQ 7
LPT3: I/O port 0x278, IRQ 5

Niestety te przejściówki emulują porty o całkiem innych adresach i
przerwaniach więc często jedyna droga to niestety sprzęt z pełnym
fizycznym portem.

Inna rzecz to kontakt z producentem oprogramowania i wymiana klucza na
taki na USB. Niestety często to niemożliwe bo albo producent nie
istnieje, albo nigdy nie było wersji klucza na USB>

> To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację
> dokującą ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.

Sprawdź adresy i przerwania w porcie w takiej stacji - też często są
niestandardowe.

Zdrówko