Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] USB_2_LPT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] USB_2_LPT
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Mon, 13 Oct 2014 16:03:50 +0200
W dniu 2014-10-13 15:49, (c)RaSz pisze:
Użytkownik "Adam"  napisał w
news:m1ghq6$n7l$1@usenet.news.interia.pl...
:
: Czy występuje jeszcze w przyrodzie złącze LPT na sznurku USB?
:
: ale są widziane w systemie jako
: wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(
:

Nie wiem czy to spełnia Twoje wymagania, ale na Warszawskiej Giełdzie pod
Stodołą widziałem onegdaj wtyczki do USB, do których można było wetknąć
Centroniksa, i drukarka z kablem LPT była obsługiwana prawidłowo. Wtyk
kosztował coś 19 złotych.

Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale każda z nich jest widziana jako emulator drukarki, ja zaś chcę emulację LPT do obsługi starego klucza HASP na LPT

Były też karty na PCI, i dawały chyba 99,99 procentową emulację portu LPT.
Kosztowały ~ 50 złotych.

Kart też jeszcze kilka mam ze starych zapasów ;)

Ale tu chodzi o laptopa.

Technicznie jest to do podpięcia, ale nie opłaca się - za dużo babraniny w bebechach, żeby z laptopa "wyjąć" magistralę PCI. To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację dokującą ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.

--
Pozdrawiam.

Adam