Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Kopiowanie starego dysku na nowy.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Kopiowanie starego dysku na nowy.
From: "neelix" <aneelix@wp.pl>
Date: Fri, 12 Sep 2014 11:14:12 +0200
Prawie 7-letni HDD WDC 320GB jest już zapchany i dodatkowo pojawił się komunikat (z CristalDiskInfo) : C5 - Liczba sektorów niestabilnych oczekujących na remapowanie-9. WXP długo się uruchamia (ok. 6 minut). Kupiłem nowy HDD WD Green 2TB. Chcę skopiować stary na nowy. Mam Norton Ghost 14, Partition Magic 8.0 (Power Quest). Partycja C ma ok. 80GB. Zrobiłem na nowym dysku za pomocą Partition Magic partycję podstawową G (NTFS) 200 GB i uruchomiłem w Norton Ghost f-kcję Kopiuj dysk. Zaznaczyłem: Ustaw dysk jako aktywny w celu rozruchu systemu i Kopiuj główny rekord rozruchowy + sprawdzenie starego dysku. Ruszyło. Chechłalo 5,5 godziny z sukcesem. Odpiąłem stary dysk i uruchomiłem kompa. Niestety uruchamianie zatrzymało się na niebieskim ekranie z Windowsem. Nie ma sukcesu. Do nowego dysku polecili program True Image 2013. Jest tam f-kcja Klonuj dysk i możliwość doboru wielkości partycji. Na starym dysku mam 4 partycje (podstawowa+3 logiczne) zakładane za pomocą wspomnianego PM8. Chcialem zrobić C, D, E, F: 200, 200, 100 GB i reszta (ok. 1,4 GB). True Image chechłał 10 godzin. Zrobił G, H, J, K: 200, 200, 100 i ok. 800 GB (!). 600 GB przepadło! Nie po to kupiłem 2 GB by stracić 25% pojemności. Oczywiście WXP uruchomił się bez problemu i trochę szybciej niż na starym dysku. No to zdałem się na podział automatyczny. Tru Image tym razem wykonał robotę w 4 -5 godzin i podzielił G, H, J, K: ok. 500, ok. 400, 250 i wspomniane ok. 800. Niestety na systemowym nie chcę 500 i 250 też za dużo. Chciałem poprzesuwać nadwyżki na ostatnią partycję by tam mieć te 1,4 GB. Niestety Partitiom Magic którym mogłem swobodnie przesuwać gigabajty partycji nie widzi. Jest tylko Unallocated 1907726 MB. Dodam, że kolejność postępowania była odwrotna. Najpierw na czystym HDD robiłem za pomocą True Image. PM i NG było potem. Macie jakiś nieskomplikowany pomysł na założony efekt? Jestem zwyklym użyszkodnikiem komputera i zabraklo pomysłów.

neelix