Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kabel VGA toTV

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kabel VGA toTV
From: "Marek" <trele@fele.kuku.pl>
Date: Wed, 10 Sep 2014 08:30:40 +0200

Użytkownik "rageofhonor" <wein@wp.pl> napisał w wiadomości
news:540f9ab2$0$26857$65785112@news.neostrada.pl...
Jak zmusuić kartę grafiki by wysyłała sygnał przez VGA lub DVI przeznaczony dla
TV z S-Video lub CHINCH?
Chcę ogladać filmy z internetu za pomocą laptopa. Kupiłem kabel VGA >>> S-Video
(Chinch)
Jednak jak przełączam monitory to nic się nie wyświetla na ekranie telewizora. Wyczytałem że to nie może tak funkcjonować i w tym wypadku to karta grafiki musi wysyłać sygnał zgodny z TV out poprzez VGA. Tylko jak teraz ją zmusić do tego?

 Dobrze wyczytałeś, bo standard VGA to nie to samo co S-Video. W standardzie
VGA masz
linie  RGB (kolory), linie synchronizacji V i H (choć niekoniecznie), linie I2C
(też niekoniecznie,
żeby karta graficzna kompa mogła rozpoznać możliwości monitora, czyli
obsługiwane rozdzielczości).
Natomiast standard S-Video to zaledwie dwie linie: luminancji (jasności) i
chrominancji (koloru).
 Głównymi przyczynami nie pozwalającym tak łatwo przejść z jednego standardu do
drugiego
jest odmienna częstotliwość synchronizacji i rozdzielczość. W standardzie VGA
częstotliwość V
(ramki) określa ustawienie karty graficznej ("Częstotliwość odświeżania ekranu"
we właściwościach
ekranu) i żadna z dostępnych tam częstotliwości nie jest zgodna ze standardem
S-video (50Hz).
Co do niezgodności rozdzielczości, podobnie. We VGA nie jest dostępna
rozdzielczość, którą
obsługuje standard S-video (najczęściej 625 linii).
 Tak więc, żeby z VGA uzyskać S-video musi być układ scalony, który
przekonwertuje sygnał
z jednego formatu na drugi. Niektóre starsze laptopy miały wyjście S-video i
dedykowany program
do jego obsługi.

--
Pzdr.