Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Instalacja RAM - bios widzi tylko połowę zainstalowanej pami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Instalacja RAM - bios widzi tylko połowę zainstalowanej pamięci
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 05 Sep 2014 15:04:10 GMT
Witaj Grzegorz B., 05 wrz 2014 w news:lubu3f$gbu$1@node2.news.atman.pl
napisałeś/aś:

> installed, the system memory is able to operate in triple “Intel
> Flex Memory Mode” and works in 2N mode."
> Przyznaję, że nie mam pojęcia co to jest Intel Flex Memory Mode oraz
> 2N mode...

Kiedyś coś szukałem na temat działania pamięci w DualChannel i znalazłem
informację, ze na płytach, które to obsługują pamięci mogą działać w
trybie FLEX MODE. Ten tryb to po prostu DChannel w konfiguracji, gdzie
dwie kości pamięci są różnej pojemności i działa to tak, że np. kość 1GB
plus 2 GB będzie działać w DCh 1GB+1GB, a pozostały 1GB (z większej
kości)to już Single Channel. Tyle pamiętam i nie wiem jak to sie ma do
tej sytuacji - piszesz, że masz 4 moduły po 4GB, więc to dziwne...ale czy
są one identyczne?