Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Instalacja RAM - bios widzi tylko połowę zainstalowanej pami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Instalacja RAM - bios widzi tylko połowę zainstalowanej pamięci
From: "PawelS cbrbob(at)wbcd(dot)pl" <fake@email.org>
Date: Sun, 07 Sep 2014 08:20:22 +0200
(c)RaSz pisze:
Użytkownik "Przemysław Ryk" napisał w
11ieap5xxf41s.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info">news:11ieap5xxf41s.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info...
: (...)
: Czyli najwyraźniej głupieje mając inną liczbę modułów niż 3 czy
: wielokrotność. I do tego tak, jakby odcinała w pełni dwa gniazda z danego
: banku.
:

Też mam taką chimeryczną pł. główną: ma trzy sloty, ale nie akceptuje układu, gdy wszystkie są obsadzone. Mają one identyczny "pinaż" - oraz nie wykazują oznak "ślepoty": włożenie pojedynczego "banku" kości w dowolny slot - jest OK. Problem jest wtedy, gdy obsadzę wszystkie. Wg informacji Gigabyte mój model pł. gł. ma "widzieć" do 2,5 GB RAM-u, co jest nieco... dziwne. Natomiast servis "DriverUpdate" zapodaje, że "pełne 3". No i bądź tu mądry... Zapewne pomogłaby aktualizacja BIOS-u, co zresztą polecam wątkotwórcy!
Mam podobny wariant, tyle że bez podobnych problemów:
Epox 8KRAI, 3xDIMM:1 (jeśli dobrze pamiętam).
Miałem konfiguracje zmieniane z upływem czasu:
256MB, 256MB+512MB, 256MB+512MB+512MB,
teraz mam ostatecznie: 512MB+512MB+1024MB.
Kości różnych producentów (zresztą kupowane w różnym czasie),
w każdej konfiguracji płyta oraz system
wykrywała tyle pamięci ile było włożone w sloty.