Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Płyty CD - szacuneczek

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Płyty CD - szacuneczek
From: Radek D <radek997@poczta.onet.pl>
Date: Sun, 24 Aug 2014 20:13:33 +0200
W ciągu kilku lat zgrałem grubo ponad 1000 CD/DVD - najstarsze nagrywane jeszcze w latach 90' - większość na markowych nośnikach, nagrywane w prędkości około 50-70% maksymalnej dla danego tandemu
płyta-nagrywarka.
CD z przełomu lat 1998-2008 zgrałem praktycznie bez problemu (będzie z 1000szt), te z lat 2008-2012 większość też poszła. DVD nagrywane od 2005-2010 z 95% bez problemów, 2010-2013 bezproblemowo jakieś 60-70%. Ale nagrywane DVD-Video z 50% nie dałem rady odczytać. Nie wiem czy to wina nagrywarek czy płyty takie dziadowskie (99% to Verbatim i TDK).

Czy da radę teraz jeszcze kupić w miarę porządną wewnętrzną nagrywarkę combo-DVD ? Teraz nagrywam z 10-20 płyt na rok - ale zależy mi by przynajmniej te 5lat dało się je odczytać. W dodatku chciałem spróbować odczytać te płyty na których teraz poległem.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.