Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki SSD
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 29 Jul 2014 02:45:41 +0200
Dnia Mon, 28 Jul 2014 20:37:48 +0200, Irokez napisał(a):

> O, a mnie zjechali jak napisałem że 128GB SSD to mało.

Moim zdaniem też mało.

> Do drobnej pracy 256GB. Ja mam 500GB i program i dane czy wirtualki na
> SSD siedzą.

Ja się próbuję ogarnąć z przesiadką na nowszy sprzęt. SSD będzie trochę
przycięty (kupiłem Samsunga 840 Pro) przez SATA2, ale na pewno na nim
wylądują profile z przeglądarki czy programu pocztowego. Thunderbird nawet
na RAID0 muli kurwa tak, że choć by się prądem brandzlować, to pałka nie
stanie (że tak obrazowo).

Dylemat mam z wirtualkami, bo jak na tych 256GB (oficjalna pełna pojemność
840 Pro - 25 GB tak, by całości nie zapełnić), to wirtualek nie mam gdzie
postawić - tylko 210 GB zajmują. :-/ A gdzie system? A gdzie cache, profile
przeglądarki, poczty (Thunderbird u mnie waży ciut ponad 14 GB)? Sucks. :/

> Obok szybki 1TB HDD na jakieś tam fotki, filmiki, mało używane dane i
> backup danych (plus zewnętrzny backup tych najważniejszych).

Filmy do oglądania jadę po 1Gb Ethernecie z drugiego kompa. Tam magazynek
stoi na razie na pojedynczych dyskach, ale już za miesiąc - spinam 4×2TB w
RAID5 i stanę się bardzo szczęśliwym człowiekiem. :D

[ Niektóre błędy nie były by tak tragiczne, gdyby nie próby ich            ]
[ naprawienia.                                        (znalezione w necie) ]