Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki SSD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki SSD
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Tue, 29 Jul 2014 02:45:41 +0200
Dnia Mon, 28 Jul 2014 21:17:17 +0200, z napisał(a):

> Jutro sprawdzę :-)

> Pal licho i5 czy i7. bo pewnie jeden kij. Przyjmijmy komputer A i B.
> Chodzi o subiektywną ale wyraźne przyjemniejszą pracę z komputerem
> wyposażonym w dysk SSD. Dwie osoby potwierdziły "przyjemność" ;-) nic
> nie wiedząc o podzespołach. Na czas restartu nie zwracaliśmy uwagi bo to
> się robi raz dziennie.

Ja nie mówię, że praca na SSD nie jest przyjemna. Bo jest. Szybkość
uruchamiania softu owszem, robi wrażenie. Przełączanie się między
aplikacjami również - szczególnie, jeżeli masz do czynienia z konfiguracją
skleconą przez wyznawcę, który twierdzi, że do obrabiania RAWów z 14 MPix
matrycy (a masz ich np. 1200 sztuk, a całość i tak na klasycznym
talerzowcu), to lepiej mieć 4GB ram i SSD niż 16 GB ram i HDD 7200 rpm.

Niemniej jednak, jak dane do obróbki masz na SSD i soft, cache oraz tempy na
SSD też, to może być milej. Osobiście mnie na to nie stać - bo bym się
musiał zaopatrzyć przynajmniej w 4 SSDki 256GB, żeby w całości dane
źródłowe, pliki robocze, cache, system i soft, trzymać na SSD. Acz
podejrzewam, że jak Thunderbirda wypieprzę na SSD to będzie lepiej -
szczególnie przy korzystaniu z kanałów RSS (duża ilość małych plików).

Wszystko zależy od zastosowań, potrzeb odnośnie pojemności i szybkości oraz
posiadanego budżetu. SSD nie jest remedium na wszystko, a samo siusianie w
majtki, że system czy soft się szybko uruchamia, mogą być bardzo szybko
spacyfikowane. :D

[ Pomogę Ci… Pchaj mocniej nogami! Od czego masz nogi jak nie pchasz?!     ]
[                                              (Król Julian, „Madagaskar”) ]