Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SuwarKa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SuwarKa
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 20 Jun 2014 21:51:28 +0200
Dnia Wed, 7 May 2014 00:24:00 -0500, Pszemol napisał(a):

> "GAD Zombie" <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote in message
>
> Weź pod uwagę że partycja systemowa puchnie z czasem...
> Puchnie od hotfixów Microsoftu, puchnie od dll'i systemowych
> które przychodzą z różnorakimi aplikacjami. Zainstalujesz coś,
> co potrzebuje .NET 4, potem coś co potrzebuje .NET 3 i już masz
> dwa pakiety .NET w różnych wersjach *na partycji systemowej*.
> To samo jeśli chodzi o runtime library Visual Studio, C++, C# itp, itd...
> To samo jeśli chodzi o rozrastanie się tzw. Registry, pagefile itp.

Wiesz. Partycję na system i soft można zrobić z pewnym zapasem, w razie
potrzeby później można też zmienić jej rozmiar bez stawiania systemu od
nowa.

> Dzielenie dysku na dwie partycje: mała systemowa i duża na dane
> to pomysły z czasów MS-DOSa i płyt głównych + BIOSów które
> miały duże ograniczenia na rozmiar partcji systemowej.
> Dziś to naprawdę jest archaizm

Nie zgodzę się. Trzymanie danych użytkownika poza partycją przeznaczoną na
system i programy bardzo się przydaje choćby w momencie przejścia na inną
wersję systemu czy reanimacji takowegoż, gdy zdolny użyszkodnik rozmontuje
go na czynniki pierwsze.

> i tylko niepotrzebnie komplikuje
> sprawę jeśli często instalujesz jakies programy, choćby na próbę.

Na próbę to się soft testuje na maszynie wirtualnej.

> Każda instalka Windows starzeje się szybko, przybywa jej na
> dysku śmieci bo instalatory/deinstalatory nie są doskonałe...
> Nie mówiąc już o tak przyziemnych rzeczach jak folder "temp"
> i pliki tymczasowe czy ciasteczka przeglądarek internetowych...

Temp, jak i pliki tymczasowe można bez problemów wyczyścić samemu. Co do
tych szybko starzejących się instalek - dobrze, że moja, czy moich znjaomych
komputery o tym nie wiedzą i jak tam lufciki postawię i skonfiguruję, to
działają latami…

[ Jeśli na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyciąga        ]
[ z atlasu kolesia i mimo protestów całej obecnej tam ekipy kroi go        ]
[ z 400 złotych - to musi to być żona.                    (JoeMonster.org) ]