Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] HYBRYDA - po co?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] HYBRYDA - po co?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 10 Jun 2014 09:13:52 GMT
Witaj Sergiusz Rozanski, 10 cze 2014 w
slrnlpddj1.mrv.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl">news:slrnlpddj1.mrv.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl
napisałeś/aś:

> Dnia 09.06.2014 Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski@gmail.com>
> napisał/a:
>
> Czego z dysku nie można wrzucić w RAM? Przecież buforowanie sektorów
> to od dawna praktykowana metoda. Mając hybrydę tak na prawdę tracisz
> wszystkie zalety SSD, on będzie hałasował, pobierał więcej prądu,
> wibrował, a i tak nie zmieścisz na nim "całego życia" - więc i tak
> archiwum gdzieś na boku nie wyeliminujesz.

No właśnie - to ja się pytam. Załóżmy że jest PC z HDD i odpowiednią
ilością RAM - odpowiednią, tj. taką, że user w swoich konkretnych
zastosowaniach nie odczuwa jej braku.
I teraz raz dodajemy do tego systemu dodatkowe 8GB RAM, a potem zamiast
dodatkowego RAMU taki dysk SSHD, który ma 8GB SSD (przenosimy system na
nowy dysk)
Która modyfikacja w większym stopniu poprawi komfort i wydajność pracy
tego samego usera? Wydaje się, że druga.
A w przypadku, jeśli jednak brakuje w systemie 1-2 GB RAM, to pytanie
analogicznie jw. - gdzie będzie większy benefit?