Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cichy zestaw zamkniętego chłodzenia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cichy zestaw zamkniętego chłodzenia
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Thu, 24 Apr 2014 00:45:39 +0100
On 23/04/2014 22:42, Piotr Rezmer wrote:
Postanowiłem trochę poczytać opinii użytkowników nt. gotowych zestawów
chłodzących do CPU.
Byłem prawie zdecydowany za zakup Corsair H60 lub podobnego z tej serii.
Wszedłem jednak na forum producenta i znalazłem mnóstwo narzekań na głośną
pracę pompy. Wielokrotne wymiany zestawów w ramach RMA nie pomagały (posty
z lat 2011-2012). Porady typu popukać w blok, zmniejszyć napięcie nie
pomagają na zbyt długo. Może do dziś producent uporał się z problemem
(przynajmniej u 2late nic nie słychać - wątek "cichy i wydajny komputer").
Podobnie jest z produktem Anteca H20. Tam z kolei zaleca się dać pełne
napięcie na pompę, wtedy pracuje cicho.

Czy są na rynku naprawdę ciche zestawy wodne? Mam na myśli proste
konstrukcje, bez szufladki na płyn. Nie chcę pod biurkiem pralki :)

Dla scislosci mam model "H90" chciaz nie wiem jak jest roznica (chyba wiekosc wiatraka 120-140mm). Tego mojego juz wyszukiwarka na stronie Corsair nie znajduje.
http://www.corsair.com/en/hydro-series-h90-140mm-high-performance-liquid-cpu-cooler
No i jest nieslyszalny na najwolniejszych obrotach ale wyprobowalem maksymalne obroty i huczy (4 wiatraki, nie pompa). Tyle ze na codzien pracuje na malym obciazeniu i mam temperature 32 - 30 st. C. Podczas dlugiej kompresji filmu dochodzilo do 56 st. C (przy najwolniejszych obrotach), o ile pamietam. Nie wyobrazam sobie ze to chlodzenie nie wyrobilo, bo w razie czego, oprocz czterech wiatrakow , ktore mozna ustawic na maksymalne obroty, wystarczy otworzyc przednia obudowe i przeciag robic w mieszkaniu. ;)

Pozdrawiam