Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cichy zestaw zamkniętego chłodzenia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cichy zestaw zamkniętego chłodzenia
From: atm <_@vp.pl>
Date: Wed, 23 Apr 2014 23:53:02 +0200
On 2014-04-23 23:42, Piotr Rezmer wrote:
Postanowiłem trochę poczytać opinii użytkowników nt. gotowych zestawów
chłodzących do CPU.
Byłem prawie zdecydowany za zakup Corsair H60 lub podobnego z tej serii.
Wszedłem jednak na forum producenta i znalazłem mnóstwo narzekań na
głośną pracę pompy. Wielokrotne wymiany zestawów w ramach RMA nie
pomagały (posty z lat 2011-2012). Porady typu popukać w blok, zmniejszyć
napięcie nie pomagają na zbyt długo. Może do dziś producent uporał się z
problemem (przynajmniej u 2late nic nie słychać - wątek "cichy i wydajny
komputer").
Podobnie jest z produktem Anteca H20. Tam z kolei zaleca się dać pełne
napięcie na pompę, wtedy pracuje cicho.

Czy są na rynku naprawdę ciche zestawy wodne? Mam na myśli proste
konstrukcje, bez szufladki na płyn. Nie chcę pod biurkiem pralki :)

Swego czasu rowniez rozwazalem zakup zestawu Corsaira i rowniez odpuscilem, glownie ze wzgledu na uwagi odnosnie dosc glosnej pracy pompy. Dzwiek podobno bardziej dokuczliwy niz cichy wiatrak. Zreszta wiatraki i tak beda, tyle ze w innym miejscu. Druga rzecz, ktora mnie zniechecila to zysk na temperaturze w stosunku do obecnego chlodzenia. W tej chwili mam Prolimatech Megahalems, roznica wyniosla raptem kilka stopni. Dlatego koniec koncow zostalem przy prostym powietrznym z jednym wolno obracajacym sie wiatrakiem. Niezaleznie od obciazenia procesor pracuje w niskich temperaturach.