Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer
From: Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl>
Date: Wed, 23 Apr 2014 19:11:43 +0200
BartekK pisze:

Co ci powiem... bawiłem się w WC ;) i stwierdzam, że dobre chłodzenie
"masywne" i  tak jest cichsze niż WC. A problematyczność zupełnie na
innym poziomie. Cenowo też nie jest źle.
Nie spodziewałem się że wbijesz sztylet w WC :) Jako zupełny laik w tym temacie spodziewałbym się że WC będzie mieć następujące zalety:

1.Odsunięcie "akumulatora" ciepła (czyli radiatora) od źródła. Dzięki temu rośnie różnica temperatur radiator-otoczenie i powinna nastąpić szybsza wymiana ciepła. W klasycznych radiatorach heatpipey są bardzo krótkie (kilka centymetrów). Nie stosuje się dłuższych z braku możliwości dopasowania rozmiarów układu do miejsca w obudowie oraz rosnącego nacisku na procesor 2.Większa pojemność termiczna układu chłodzącego (ale to pewnie w tych dużych samorobnych zestawach, gdzie wlewa się dużo płynu) w stosunku do pojemności metalowego radiatora. 3.Mniejsze ryzyko uszkodzenia procesora i płyty głównej z powodu mniejszej masy nałożonej na czapkę procesora i przymocowanej do otworów w płycie głównej.

--
pozdrawiam
Piotr