Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer
From: Piotr Rezmer <p.r@bezBzdur.pl>
Date: Mon, 21 Apr 2014 17:10:28 +0200
maX pisze:

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości
news:lj0nv7$tf4$1@node1.news.atman.pl...

Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma
słabszego)

Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

Też tak sądzę, ale chyba nie ma nic zdecydowanie cichszego niż ten Dark Power? Zapas mocy może też się przydać, jak mnie najdzie ochota na jakąś grę :)

CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej
wydajności)

Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność"
uzyskano obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz
zamiast 3.4 GHz). Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770
jeśli zmniejszysz mu częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie
zasilające.

Tak też myślałem. Natomiast trochę mnie zaskakuje całkiem dobry wynik 4770T w teście Passmark. 9k5 vs 8k8 dla 4770 przy teście wszystkich rdzeni. Test pojedynczego rdzenia wypada nawet minimalnie lepiej na korzyść 4770T (wyniki z CPUBoss). Przy tak duże różnicy w maksymalnym zegarze (bez trybu turbo) 3,5 vs 2.5 GHz (czyli 40%) można by się spodziewać dużo większej różnicy w wynikach. Widać, że przełożenie zegara na wynik testu nie jest liniowe.

Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

Tak też myślę, sprawdzę tylko ba pamięć miała CL8 i powinno być ok.

 > Na wszystkich 3 wyjściach wizyjnych obsługuje rozdzielczość 1920x1200,
czyli wystarczy.

Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś
przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z
płyty głównej, a drugiego z karty graficznej.

Nie mam nic przeciwko przejściówce. Po prostu często dane marketingowe nie zawsze idą w parze z rzeczywistością. No ale jak zachce mi się zagrać nawet w najprostszą grę to pewnie iGPU się zadławi. Ciekawe czy przy obciążeniu grafiki w CPU spada wydajność CPU?

--
pozdrawiam
Piotr