Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Cichy i wydajny komputer
From: "maX" <averwywal@interia.pl>
Date: Mon, 21 Apr 2014 14:17:40 +0200

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezBzdur.pl> napisał w wiadomości news:lj0nv7$tf4$1@node1.news.atman.pl...

Zasilacz: BeQuiet Dark Power Pro 10 (z polecenia 2late) 550W (nie ma słabszego)

Do twojego zestawu wystarczy i 350W, aby był markowy i cichy.

CPU: core i7 4770T (z powodu sensownego poboru mocy i przyzwoitej wydajności)

Tak jak w sąsiednim wątku pisałem o i5T - tą "energooszczędność" uzyskano obniżając częstotliwość względem zwykłego i7 4770 (2.5 GHz zamiast 3.4 GHz). Podobny spadek poboru mocy uzyskasz na zwykłym 4770 jeśli zmniejszysz mu częstotliwość o 900 MHz i obniżysz napięcie zasilające. Tyle że 4770 ma tą przewagę nad 4770T że w razie potrzeby możesz mu przywrócic maksymalną wydajność (3.4 GHz), a 4770T niekoniecznie pójdzie na 3.4 GHz. No i 4770 jest też tańszy od 4770T.

RAM: byle jaki 16GB (nie wiem jaką prędkość dobrać do CPU) np GoodRam 2x 8GB 1600MHz CL10

Na LGA1150 małe znaczenie ma częstotliwość pamięci.

MB: Asrock H87 Pro4 (bo ponoć Asrock to teraz dobra firma, 4 sloty RAM, LAN Intel, obsługa >1 monitora)

Na wszystkich 3 wyjściach wizyjnych obsługuje rozdzielczość 1920x1200, czyli wystarczy.

(Opcja)
GPU: Zotac 640 Zone Edition ZT-60207-20L (bo 2xDVI i pasywna, ale nie wiem czy pociągnie 2 x 1920x1200 - brak specyfikacji na stronie producenta, teoretycznie nawet moja laptopowa nvidia 2100M daje sobie z tym radę)

Musi mieć conajmniej 2x 1920x1200. Inna rzecz że (skoro z jakichś przyczyn nie chcesz przejściówki HDMI-DVI) możesz używać jednego DVI z płyty głównej, a drugiego z karty graficznej. Wtedy wystarczy karta graficzna z tylko jednym DVI (czyli jakiś Geforce 610 z pasywnym chłodzeniem).