"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message
news:litsti$3er$1@node1.news.atman.pl...
Otóż to. Pobór mocy układów cmos-o-podobnych zależy tylko od zasilania, co
jest związane z technologią w nm, zegara w MHz oraz ilości przełączających
się tranzystorów. Skoro technologia 22nm ta sama, jądra takie same (czyli
ilość tranzystorów też), ilość cache taka sama (czyli ilość tranzystorów w
nim też), zegar maksymalny taki sam - to osiągany pobór mocy maksymalny
będzie tylko zależał od zasilania. Sprawdź czy mają podobne/identyczne
napięcia maksymalne - jeśli tak, to pobór będzie identyczny.
Pobór minimalny (w idle) wynika znów z zakresu mnożników (jak bardzo w dół
może zejść) oraz jakie ma wtedy napięcie. Ale to jest dla całej rodziny i5
takie same, różnice tylko między edycjami "ultra low power" a zwykłymi.
Domyślam się, że przy pracy na 3.30GHz będą rozpraszać najwięcej
mocy, a więc 4670T pracując przy zegarze 3.30GHz będzie rozpraszał
tylko 45W a i%-4440 przy TYM SAMYM ZEGARZE 3.30GHz a więc
tej samej wydajności, będzie rozpraszał prawie dwa razy tyle (85W).
Podkreślam - TDP to nie jest moc którą TEN procesor wydzieli, to jest
maksymalna moc, jaką TAKI procesor mógłby emitować w ciepło, w tej
obudowie, przy najwyższym napięciu jakie go nie zniszczy itd. NP. układy z
tym samym jądrem, a np inną pastą termiczną między jądrem a metalowym
dekielkiem - miewają podawane różne TDP. Układy z zupełnie innymi
taktowaniami, ale z tej samej rodziny i z tym samym jądrem itp - tylko
różniące się taktowaniem - mają to samo TDP. Zauważ, że 4400 i 4400S mają
w parametrach "thermal solution specyfication" inny - nie wiem w czym
różnica, ale stąd może wynikać "zezwolenie na wyższą moc" w 4400, bo
wersja S jest bardziej budżetowa, i słabiej nadaje się do podkręcania, nie
jest przeznaczona na rynki afrykańskie i pracę w wyższej temperaturze?
To coś, jakby podawany parametr "maksymalna prędkość pojazdu" który jest
taki sam dla wszystkich aut tego typu, np dla wszystkich Golfów VI
niezależnie od wersji, i wynika tylko z jego aerodynamiki itp i oznacza
"do tej prędkości się nie rozleci", niezależnie od wsadzonego silnika i
fizycznie osiągalnych prędkości przez poszczególne modele-wykonania.
Ok Bartku, to w takim razie jeśli nie ma sensu patrzeć na parametr TDP
to jak łatwo sprawdzić który procesor będzie się mniej grzał przy podobnej
lub tej samej wydajności?
|