Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświetlających mat

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświetlających matrycę laptopa (PWM)
From: "Marek" <trele@fele.kuku.pl>
Date: Wed, 26 Mar 2014 14:12:26 +0100

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:lguhcq$pu6$1@usenet.news.interia.pl...
Przecież PWM to regulacja wypełnienia, przy stałej amplitudzie. Więc w
pierwszej odpowiedzi chyba nagadałem głupot, gdyż jasność
będzie w zasadzie taka sama dla częstotliwości n i wypełnieniu m, jak i dla
częstotliwości n*2 i wypełnieniu m  (zmieni się tylko
próbkowanie).

Więc należy iść w kierunku zmiany amplitudy, aby zwiększyć jasność.

I zwiększenie jasności zmniejszy migotanie?

Chyba, że układ całkujący w przetwornicy uszkodził się i widzi tylko jedną
połówkę przebiegu.

Ale tu chyba nie ma obwodu całkującego, który przekształca impulsy na
jakiś stały (lub zmienny ze składową stałą) poziom napięcia zależny od
współczynnika wypełnienia przebiegu zasilającego. LED-y dostają pełne
napięcie w czasie wystąpienia stanu wysokiego i nie dostają żadnego
napięcia, gdy jest stan niski na linii zasilającej.

Były programy typu NHC i podobne, którymi można było się dostać bezpośrednio do
bebechów maszyny. Spróbuj, może coś znajdziesz.

OK, sprawdzę.

Chyba,  że masz możliwość porównania z innym egzemplarzem tego samego (lub
podobnego) modelu i okaże się, że Twój ma jakiś feler -
wtedy gwarancja lub rękojmia.

Sprawdzałem w sklepie na innym egzemplarzu i mimo dość intensywnego oświetlenia
sklepu przeszkadzającego w obadaniu zjawiska, doszedłem do wniosku, że ekran
tak samo subtelnie tam migocze jak w moim kompie.
 I żeby nie było, że w domu wpływ oświetlenia (interferencje itp.) może być
przyczyną,
bo w ciągu dnia też dostrzegam ten defekt.

--
Pzdr.
Marek