Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświetlających mat

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświetlających matrycę laptopa (PWM)
From: "Marek" <trele@fele.kuku.pl>
Date: Wed, 26 Mar 2014 07:42:24 +0100

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:lgs3s7$m3v$1@usenet.news.interia.pl...
Nie analizowałem schematu, ale wydaje mi się, że PWM do jasności używa szerokości impulsu, a nie częstotliwości (która jest stała).

Dokładnie, dlatego chciałbym ją zwiększyć, bo migotanie ekranu czasem
drażni moje oczy, np. gdy jest na nim wyświetlany obraz w dużej części
jednolity, coś jak tło okna logowania (Windows 8).

Możesz zwiększyć częstotliwość przetwornicy, ale przypuszczam, że musiałbyś przeliczyć filtry i dławiki - nie wiem, czy jest sens bawić się w to. Może prościej zwiększyć napięcie? Ale pamiętaj, że LEDY steruje się prądowo, nie napięciowo. Zobacz na schemat, lub otwórz przetwornicę, poszukaj układu (najczęściej jakiś UC38XX i poszukaj do niego aplikacji. Wtedy będzie więcej wiadomo, co z tym można zrobić.

 Dwa podstawowe problemy to, że laptop jest na gwaracji (świeżo zakupiony)
i nie mam do niego schematu, a chętnie bym mu przerobił sterowanie
podświetlenia matrycy.
 Liczyłem na to, że dałoby się coś pokombinować software'owo (np.
modyfikacja jakiegoś sterownika), a więc bez grzebania w środku,
ale chyba żaden software nie ma wpływu na częstotliwość kluczowania
przetwornicy zasilającej LED-y, a jedynie na współczynnik wypełnienia.

--
Pzdr.
Marek