Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
From: Tomasz Holdowanski <mordazy@USUN-TO.poczta.onet.pl>
Date: Wed, 26 Mar 2014 10:32:41 +0100
Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 26 Mar 2014 06:57:55 +0100
is the real date, " 666" <j.666@gazeta.pl> has written something quite
wise. But (s)he wasn`t the one.

>Miałem wrażenie, że AMD było momentami "ciekawsze" w sensie lepszych
>procesorów (DX5, i586) do starszych podstawek, podczas gdy
>Intel co chwila wymyślał nowe sockety.

Dla tych, którzy mają ochotę wciągnąć porcję historycznej wiedzy z
punktu widzenia poważnie podchodzącej do swojego rzemiosła firmy
składającej pecety, polecam stronkę:

http://redhill.net.au/a/a-guide.html

Ciekawa i lekka lektura o procesorach od 8088 aż do P4 i Athlonów XP,
po drodze parę pochlebnych(!) wzmianek o Cyrixach i o tym, dlaczego
miały taką (nie całkiem zasłużoną) złą sławę, trochę opisów wynalazków
jak WinChip czy 386 taktowany 75MHz(!). Osobne sekcje o dyskach i
płytach głównych, znów okraszone całymi garściami praktycznych
informacji o jakości, trwałości, stabilności i co z czym najlepiej
"chodziło".

Świetne, interesujące kompendium praktycznej wiedzy i anegdot dla
tych, którzy chcieliby poznać historię pecetów, popławić się w
nostalgii i przypomnieć dawne, piękne czasy, gdy wszystko było
znacznie prostsze (choć pomyłki przy konfiguracji sprzętu mogły być
opłakane w skutkach :) ), parametry pracy sprzętu ustawiało się
zworkami a wtyczkę zasilania do płyty głównej można było wsadzić
odwrotnie (!), i gdy nawet wiodący producent procesorów miał w ofercie
co najwyżej kilka linii znacząco różnych CPU,  a nie k...
kilkadziesiąt różniących się trudnymi do wychwycenia niuansami.
Polecam!

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR
           IS A WORLD-WIDE DISASTER.