Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
From: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jaskinia>
Date: Fri, 21 Mar 2014 09:36:21 +0100
W dniu 21.03.2014 02:15, jakson pisze:

> Wyzszosc intela jest we wszystkim:
> - nizszy pobor energii / chlodniejszy
W stresie. A tak to równie ciepły co AMD.
> - wiecej mocy obliczeniowej z 1W
> - rozne dodatki typu: AVX2
Tu bym dyskutował, bo Intel intelowi nierówny. AMD niektóre dodatki daje
już od najtańszych wersji i one po prostu działają, a w Intelu kupując
nawet i7, trzeba dobrać odpowiedni model i serię, żeby się później nie
rozczarować, że czegoś brakuje, na czym nam zależało.

Spójrz choćby na wirtualizację. AMD po prostu działa. Intel jak już da
wsparcie dla VT-d, to znowu grymasi odnośnie chipsetu. Jak już masz taki
chipset, to się okazuje, że producent płyty ma to w d... i nie
zaimplementował tego. Itd itd A takich fjuczerów kfjotków w przypadku
intela można wymienić więcej. Wystarczy zajrzeć na arc.

Za każdy dodatek w intelu się płaci extra. I jeszcze należy pamiętać, że
zakup intela wiąże się z kompromisem. Chcesz kręcić, zapomnij o
niektorych dodatkach, co jest czasami głupie.

Podobnie sprawa wygląda odnośnie wsparcia dla grafiki. Intel kocha się z
MS i pomimo, że ichniejsze sterowniki dla linuksów nie były złe, to
coraz częściej dają d... mikromiekkiemu.

> - zintegrowana iris (zwlaszcza wersja ze zintegrowanym 128MB)
A co to?

> - itd...
>
> AMD przoduje jedynie z cena.
Też nie zawsze, gdzie różnice bywają niewielkie...

Żeby nie było spiny, to sam mam E3v2, bo intel skusił mnie technologią
QuickSync. Zapomnieli jednak w swych słitaśnie kolorowych ulotkach
poinformować, że technologia ta działa na jedynie słusznym systemie...
GPU też średnio się przydało, bo nie dało rady tego guana zwirtualizować.