Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Gdzie lezy wuzszosc Intel na AMD
From: "jakson" <john.smith@example.org>
Date: Tue, 25 Mar 2014 21:48:45 +0100
Tu bym dyskutował, bo Intel intelowi nierówny. AMD niektóre dodatki daje
już od najtańszych wersji i one po prostu działają, a w Intelu kupując
[...]
Spójrz choćby na wirtualizację. AMD po prostu działa. Intel jak już da
[...]
Za każdy dodatek w intelu się płaci extra. I jeszcze należy pamiętać, że

Wszystko co napisales o intelu/AMD to oczywiscie (smutna) prawda,
ale watkotworca pytal o wyzszosc duzo drozszego intela nad AMD :).

Podobnie sprawa wygląda odnośnie wsparcia dla grafiki. Intel kocha się z
MS i pomimo, że ichniejsze sterowniki dla linuksów nie były złe, to
coraz częściej dają d... mikromiekkiemu.

Niestety dobrych wiesci nie ma - intel zarzucil tworzenie sterownikow
do swoich grafik pod linuksy - ich glowny target to Windows i Android.

- zintegrowana iris (zwlaszcza wersja ze zintegrowanym 128MB)
A co to?

Iris Pro 5200 - nowy (Haswell), topowy zintegrowany uklad graficzny,
ponad dwukrotnie szybszy od HD4xxx.
Ma "zintegrowane" 128MB eDRAMu traktowanego jako L4 cache.

Żeby nie było spiny, to sam mam E3v2, bo intel skusił mnie technologią
QuickSync. Zapomnieli jednak w swych słitaśnie kolorowych ulotkach
poinformować, że technologia ta działa na jedynie słusznym systemie...
GPU też średnio się przydało, bo nie dało rady tego guana zwirtualizować.

Jak juz wspomnialem malzenstwo "intelowa grafika" + linuks
nie przetrwalo proby czasu. Po prostu to koniec.

PS
Zeby nie bylo spiny mam sprzety na intelu, ale wiekszosc na AMD :).
AMD kupuje, bo nie jest takie zle, mam do nich sentyment,
no i zeby byla jakas konkurencja do intela.
(Tak, wiem, ze juz dawno sie poddali i skupili na APU)