Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Domowy NAS z laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Domowy NAS z laptopa
From: Poldek <puilares@interia.pl>
Date: Fri, 21 Mar 2014 21:25:26 +0100
Michal Lukasik wrote:

Wystarczy, że ktoś ogląda film po DLNA, i ktoś słucha muzyki. Do tego
niech się przytrafi transkodowanie i SPARC leży i kwiczy (i mam 4 razy

Nie wiem jak u Przeciętnego Polaka, ale u mnie w domu jak oglądamy film, to nie słuchamy w tym czasie muzyki, ale ok. Jeżeli ma być tak, że ma jednocześnie słuchać muzyki, odtwarzać filmy, robić backupy, transkodować, kompilować i gotować to faktycznie nie NAS za 150 zł, tylko za 750 lub jeszcze więcej :-)

tyle RAM co "fabryka dała"). Zresztą wydajność Apache+PHP potrafi
zniechęcić - średnio rozbudowany Wordpress zabija ten sprzęt. Ten NAS

To nie jest sprzęt na serwer PHP, nie za 150 zł.

nadaje się już tylko na backup + "pijawkę", ale nie na serwer
multimedialny. Niestety, ale czasy SPARC minęły.
Swoją drogą jestem ciekaw co zaproponują producenci bo ileż można
"podkręcać" ARMa?
BTW. Używałeś coś prócz RNDv1? Ja też kiedyś byłem pod wrażeniem
wydajności tego NASa na tle lepszego TS-112, NETGEAR IMO wykorzystał
potencjał tego sprzętu w 100%, ale jak porównałem to do lepszych
sprzętów to stwierdziłem, że nie warto "kopać się z koniem".

Wszystko fajnie, tylko że 150 zł za NASa na Debianie dam, a 750 nie dam i nawet jakbym dał, to przewagę takiego poczuję raz na ruski rok.