Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karta SDHC, FAT32, a wielkosc plików.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karta SDHC, FAT32, a wielkosc plików.
From: "doom3" <doom3mk@o2.pl>
Date: Wed, 5 Mar 2014 17:33:02 +0100

Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:lf18je$v4i$1@news.supermedia.pl...
XP sp3 nie daje mi opcji formatowania karty SD jako NTFS, jedynie jako FAT32 lub teoretycznie exFAT (ale praktycznie jako exFAT jest odmowa "Windows was unable..."). Karta markowa Sony SDHC I 40 MB/s, generalnie kupiona do aparatu, ale doraźnie miała być wykorzystana jako "dysk".
Obecnie sformatowałem programem SD Formatter.
Rozumiem, że te 2 GB wielkości pliku to ograniczenie systemu plików FAT32.
Na upartego można z dużego pliku w komputerze zrobić wieloczęściowe archium (np. Total Commanderem) na karcie.

Zeby w XP moc sformatowac karte do NTFS musisz zahaczyc w menedzeze urzadzen przy stacjach i danym napedzie "Optymalizacja wydajnosci" zamiast "Szybkiego usuwania".

Ograniczenie wilkosci pojedynczego pliku dla FAT32 jak juz wczesniej wskazywano wynosi 4GB.

--
doom3