Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak oszczedzac akumulatory w UPS-ach?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Mon, 03 Feb 2014 18:07:05 +0100
W dniu 2014-02-02 08:36, 666 pisze:
No właśnie, to by było kolejne pytanie:
Czy kupować najtańsze (lub prawie najtańsze) aku?

Tak, kupuję CSB sobie prywatnie.
Po własnych doświadczeniach z kilkunastoma UPS'ami APC nic mnie nie przekona do wyższości tak zwanych "oryginalnych" APC RBC2 czy zestawu RBC7 nad jakimkolwiek średniej półki akumulatorem kupionym w zwykłym sklepie. Toż to śmiech i porażka żeby 1,5 roku i 6 ogniw poszło się kochać w taki sposób. Nic mnie też nie przekona do zakupu nowego APC BackUPS. Padają u mnie CS500 po około 2-3 latach pracy. Wywaliłem ich już kilka. Padają w nich przetwornice (puchną kondensatory na pierwotnej stronie co ciekawe) i przestaje ładować wtedy akumulator na końcu wyłączając się. Odbija im też w ten sposób że samoistnie przechodzą na podtrzymanie bateryjne mimo że nic się nie dzieje na sieci i wyłączają komputer. Albo mam też taki w którym padła komunikacja USB. Podłączyłem go tam, gdzie mi na tym nie zależy. Mają się nijak do serii Smart. Cenowo niestety to też widać. Dlatego w/g mnie lepiej używanego Smarta z Aledrogo kupić niż nowego Back. Tylko Smart wyłączony panelem z przodu ciągnie prąd na swoje potrzeby. W moim domowym Smart 1000 około 20 Wat.

Pozdrawiam

--
Irokez