Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] kopiowanie po gigabicie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] kopiowanie po gigabicie
From: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@media-lab.com.pl>
Date: Thu, 27 Feb 2014 09:15:41 +0000 (UTC)
Dnia 24.02.2014 mr misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał/a:
> eeee?
>
> przy kopiowaniu kilku GB malych plikow glownie tekstowych (60%
> ilosciowo) i grafik jpg (reszta) miedzy PC a nasem niskiej polki zyxel
> nsa310 pokazalo mi 60-80 megabajtow na sekunde czyli w okolicach 500
> megabitow na sekunde.
>
> to jest niemozliwa niemozliwosc chyba?

Możliwa możliwość.

> przeca najszybsze dyski hdd maja 120-150 megabitow/s

Fragmentacja tych plików? Dyski robią i to sporo powyżej 120MB/s ale
_liniowo_. Zrób test random read 4kB i się zdziwisz że ten dysk robi
5-6MB/s - i to będzie dobry wynik dla dysku 7200/s.

Dużo małych plików - dużo seeków, mniej czytania danych, więcej metadanych.
I tak 60-80MB/s to wg mnie dobry wynik dla pojedynczego dysku na małych
plikach.