Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Migotanie ekranu w laptopie Sony

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Migotanie ekranu w laptopie Sony
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Thu, 13 Feb 2014 18:44:35 +0100
Dnia Wed, 12 Feb 2014 19:54:05 -0600, Pszemol napisał(a):

> Ja sądzę że warto aby sobie to sprawdził. Z mojej praktyki wynika, że
> rozdziałka jest najczęstsza przyczyna jakichkolwiek problemów z jakością
> obrazu na laptopach - zwłaszcza jeśli przeinstalowywał system operacyjny
> lub drivery do karty graficznej to szansa przestawienia rozdzielczości
> i zrobienie sobie nieświadomie "ziaziu" jest bardzo duża.

Jakość obrazu - tak. Co akurat nie dziwi, jeżeli się pomyśli 15 sekund. Bo w
końcu jak na 1920 pikselach w poziomie odwzorować np. 1680 pikseli? 1:1
przełożenia się nie zrobi, 1:2 też nie jest możliwe. Natomiast związku
wyświetlania obrazu w niższej rozdzielczości z migotaniem ekranu dalej nie
jestem w stanie załapać. A „trochę” monitorów mi już przez ręce przeszło.

> Miganie ekranu może być jednym z objawów jeśli sterownik wyświetlacza
> będzie mieć złą liczbę pikseli w linii lub złą liczbę linii na ekranie i
> zgłupieje bo autor programu sterownika nie przewidział/nie przetestował
> tego dobrze.

Sterownik karty graficznej daje na wyjściu sygnał o określonych parametrach
- m.in. rozdzielczości. Całą resztę, do której należy m.in. skalowanie
obrazu w niższej rozdzielczości, niż naturalna matrycy, robi już elektronika
monitora.

[ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
[ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
[ can't fail. Are you really that simple?        ("House M.D. 4x09 Games") ]