Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Migotanie ekranu w laptopie Sony

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Migotanie ekranu w laptopie Sony
From: "Marek" <trele@fele.kuku.pl>
Date: Thu, 13 Feb 2014 08:06:42 +0100

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości
news:ldh595$veh$1@dont-email.me...
"Marek" <trele@fele.kuku.pl> wrote in message
news:ldch2a$amq$1@news.task.gda.pl...
 Zauważyłem, że z odświeżaniem ekranu jest coś nie tak, tzn. wygląda na to,
że jest zbyt mała częstotliwość odświeżania, bo widzę, jak obraz mruga.
Najlepiej to widać, gdy na ekranie jest wyświetlana jednolita powierzchnia.
Niby w ustawieniach jest 60Hz,

Nie przekładaj doświadczeń z monitorów kineskopowych na te LCD.
Zwłaszcza te z podświetlaniem LEDowym (jak w Twoim laptopie) a nie
świetlówkowym.... Odświeżanie ustawione na 60Hz jest typowe i takie
jest we wszystkich wyświetlaczach LCD jakie znam. Tym bym się nie
martwił. Sprawdź raczej czy masz ustawioną "sprzętową" rozdzielczość
ekranu w systemie, znaczy się czy masz tam 1920x1080 pikseli.
Każda odchyłka od tej sprzetowej rozdzielczości skutkować będzie
znacznym pogorszeniem jakości obrazu (znowu inaczej niż w CRT).

 Oczywiście, że mam ustawioną rozdzielczość 1920x1080 i jak wspomniałem
w innym wątku, migotanie jest takie samo przy dowolnej rozdzielczości.
 Może dla sprawdzenia warto by było przywrócić system z 8.1 do 8. Może coś
jest skopane w sterownikach do 8.1, które mam zainstalowane najnowsze
ze strony Sony:

http://www.sony.pl/support/pl/product/SVE1713Y1EB/updates

oczywiście te dedykowane dla Windows 8.1.

--
Pzdr.
Marek