Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tani mały bluetooth na USB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tani mały bluetooth na USB
From: quasi <spam@spama.spamem.pogania>
Date: Sat, 28 Dec 2013 22:57:42 +0000 (UTC)
Dnia Sat, 28 Dec 2013 19:31:22 +0100, ToMasz napisał(a):

> co?
> lsusb prosze jak go tam nie będzie to lspci

> takei małe gówna z ebaya za 0.99 usd napewno działają.
> ToMasz
>
> ps Z tym lsusb nie żartuję

Wycinek lspci:
04:00.0 Network controller: Ralink corp. RT3290 Wireless 802.11n 1T/1R
PCIe 04:00.1 Bluetooth: Ralink corp. RT3290 Bluetooth

Laptop to HP Probook 450 H0U99EA - wstawili tam moduł wifi/bluetooth
Ralink. Jeżeli chodzi o wifi to działa to w debianie na sterowniku
zawartym w pakiecie firmware-ralink. Bluetooth jak do tej pory mi nie
działa. Jak szukam na forach to póki co nie ma na to jakiegoś rozwiązania.

Jak wybierałem laptopa to spodziewałem się, że z wynalazkami typu
fingerprint czy akcelerometr od zabezpieczenia dysku może może być
problem, ale co do wifi czy bluetooth byłem spokojny - świat poszedł do
przodu i od czasu jak kupowałem poprzedni sprzęt producenci chyba
poprawili swoje wsparcie dla linuksa.

Swoją drogą to jest mój drugi laptop HP i znowu się przejechałem - zarówno
ten jak i tamten był kupowany "pod linuksa". W starym nx7300 miałem wifi
broadcoma, chociaż miało być intelowskie i wtedy (2007) musiałem rzeźbić w
ndiswrapperze, chociaż z tego co pamiętam bluetooth działał od początku.