Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dobór pamięci

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dobór pamięci
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sat, 21 Dec 2013 00:08:14 +0100
Dnia Fri, 20 Dec 2013 23:31:24 +0100, JoteR napisał(a):

> Zachwyciłem się niesłychanie bardzo tą skądinąd błyskotliwą poradą.

Według Ciebie sprawdzenie listy kompatybilności plus minus przegląd
changeloga odnośnie aktualizacji wersji BIOS pod tym kątem, to głupiego
robota? Lepiej na Allegro kupić pierwsze z brzegu moduły? :)

(ciach…)
> Uwielbiam te bezkrytyczne odsyłanie pytających do instrukcji, googli czy
> wikipedii. Po frędzel żywi ludzie w tem całem juznecie? Wystarczyłby dobrze
> skonfigurowany bot.

Napisałem - najprościej i najbezpieczniej. Przyznaję, że strony Gigabyte'a
pod tym kątem nie sprawdzałem. Coś trochę na zasadzie z dowcipu o dziecku
niemowie, które się spytało gdzie jest kompot… :)

> Do wątkopodawcy: w instrukcjach do płyt raczej nie znajdziesz szybko
> dezaktualizującej się wszak listy konkretnych modułów, natomiast znajdziesz
> jaką taką specyfikację, którą powinny spełniać poszukiwane moduły (np. str.
> 10 instrukcji do GA-8I915G-MF). Uzbrojony w tę wiedzę szukasz modułów
> Kingstona o podanych parametrach i (otrząsnąwszy się z szoku cenowego)
> kupujesz je w normalnym sklepie, omijając szerokim łukiem (za
> przeproszeniem) Allegro.

Jednak nie na Allegro. Moduły o tym samym oznaczeniu będą pewnie koszerne
inaczej. A w typowych sklepach DDR1 czy DDR2 walają się całymi tonami,
oczywiście nówki sztuki nieśmigane. ;D

[ I have a bomb ticking in my head. No amount of painkillers would         ]
[ disable it.                                                  (Max Payne) ]