Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Hybryda SSD+HDD od WD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Hybryda SSD+HDD od WD
From: Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>
Date: Fri, 29 Nov 2013 13:49:22 +0100
Po głębokim namyśle Chris napisał w piątek, 29 listopada 2013 09:45:

> Wreszcie coś ciekawego a nie pseudo hybrydy od Seagate.
>
> WD wypuścił na rynek prawdziwą hybrydę 2.5" 120GBSSD + 1TB HDD
> Cena na razie zaporowa z czego co widzę bo 300e w PL ok 1150 zl ale
> wreszcie jest to fajna sprawa do lapków bo masz SSD na szybkość i
> HDD na pojemność.

        No, dobrze - ale czym to się różni od "pseudo hybrydy od
Seagate", która też ma "SSD na szybkość i HDD na pojemność"? Bo z
przytoczonego opisu to, niestety, nie wynika.

        Poza tym zafrapowało mnie zdanie: "...co czyni tę pamięć
kompatybilną z popularnymi systemami operacyjnymi dla komputerów PC,
począwszy od Windows XP a kończąc na Windows 8.1". Nie ma tu
stwierdzenia "ze wszystkimi systemami operacyjnymi", tylko "z
popularnymi systemami operacyjnymi". IMHO zwrot ten sugeruje, że napęd
wymaga specjalnego sterowania (gdyby sterowanie było w pełni zgodne ze
sterowaniem HDD lub SSD, to nie byłoby potrzeby ograniczania zgodności
do "popularnych systemów operacyjnych"), a system operacyjny musi mieć
zainstalowany jakiś specjalny driver do wykorzystania wszystkich
funkcji dysku.

        A że hybrydy dla windows z driverem były w sprzedaży na długo
przed Seagate'em - więc tym bardziej dziwi mnie, co w tym jest takiego
nowego i ciekawego.

--
Pozdrawiam,     | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
                | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
kolejnymi literami.