Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD nierówno pracuje?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD nierówno pracuje?
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 23 Nov 2013 21:17:08 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 23 Nov 2013 18:57:46 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <3707557.tMVYBZRSBh@pc-jasio.stozek.waw.pl>
od Jan Stożek <conus-spm@chello.pl>  :
>Witam,
>
>       W ramach testów rozmaitych swojego komputera zrobiłem test
>szybkości pracy "dysku" Kingston SSDNow 30 GB: http://mcaf.ee/ji6u0.
>Okazało się, że o ile w pierwszej połowie szybkość odczytu jest wysoka
>i dość stabilna, o tyle w drugiej połowie zaczynają się dziać cuda-
>wianki. Zastanawiam się, czy mógł mieć na to wpływ fakt, że miałem
>napęd podzielony na partycje mniej więcej na pół i że na drugiej
>partycji było znacznie więcej zapisów, niż na pierwszej.
>
>       Czy można szybkość pracy drugiej połowy dysku jakoś "wyrównać"?

Trudno powiedzieć, można spróbować Backup->Secure Erase->Restore,
dzięki temu pozbędziesz się niesTrimowanych danych, można też zrobić
trimowanie za pomocą wiper.sh(z pakietu hdparm) lub czymś od
producenta dysku.

>       Z góry dziękuję.
>
>PS. Testy prowadziłem kilkakrotnie programem HDDScan na komputerze
>wystartowanym z płyty CD, tak że raczej nie jest to artefakt.

Może być tak, że w tym poszarpanym obszarze włącza się garbage
collector i usiłuje zrobi porządek na dysku, a ponieważ jest na nim
dużo niesTrimowanych danych, to bardzo obciąża kontroler.