Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Czym przekopiowac dysk 3,5'' IDE bit za bitem?
From: " 666" <j.666@gazeta.pl>
Date: Fri, 15 Nov 2013 17:07:54 +0100
Nie pojedyncze wiadomo¶ci, lecz ca³e foldery (podfoldery) poczty w OE, czyli
kompletne pliki *.dbx.
OE mia³ tê przypad³o¶æ, ¿e bardzo ³atwo zamiast wiadomo¶ci w folderze niechc±cy
usuwa³o siê ca³y folder.
Wydawa³o siê, ¿e zaznaczona jest pojedyncza wiadomo¶æ, a po fakcie okazywa³o
siê, ¿e wg Winzgrozy zaznaczony by³ jednak folder
(podfolder).
Jesli zamiast Del pojecha³e¶ Shift-Del ("normalne" przy usuwaniu setek
wiadomo¶ci), to by³e¶ nie¼le wq..... .
WLM na oko przynajmniej tej przypad³o¶ci nie ma.

A *.dbx zapisuj± znakowo, wiêc na upartego mo¿na poleciec po dysku jakim¶
edytorem (hexem czy podobnym).
Tym niemniej zaraz po usuniêciu wy³±czy³em kompa (bez zamykania OE), wiêæ pliki
*.dbx powinny daæ siê odzyskaæ nawet jakim¶ prostym
undelete (no kurczê nie ma Undelete w sytemie ;))
Od tego czasu desktop sta³ gdzie¶ pod biurkiem robi±c jedynie za print-serwer i
serwer plików (na innej partycji).
Poczta/maile maj± charakter (jedynie i a¿) historyczno-sentymentalny.

Tak czy inaczej moje pytanie tytu³owe brzmi: jak utworzyæ kopiê HDD bit za
bitem (a nie plik za plikiem), ¿eby odzyskiwaæ dane na
kopii, a nie na oryginale.
Do dyspozycji: dysk ¿ród³owy WD 3,5'' HDD (w systemie ATA/IDE win98 se) 80GB,
nieu¿ywany dysk WD 2,5'' HDD SATA 80 GB, desktop 2 x
IDE ATA/ATAPI (w tym napêd CD/DVD), kieszenie zewnêtrzne 2,5'' usb/eSata,
laptopy z W2k, XP i W7, NAS.
Cokolwiek innego trzeba by kupiæ.

-----