Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co kupic? i3 czy i5

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co kupic? i3 czy i5
From: Michal <quiarmainuf@dunflimblag.mailexpire.com>
Date: Sun, 10 Nov 2013 12:30:29 +0100
W dniu 2013-11-10 12:01, loco pisze:

> Różnicę w cenie z pewnością dołożysz w rachunkach za prąd. Z drugiej
> strony jednak idzie zima, więc jakaś oszczędność na ogrzewaniu pewnie
> będzie :)

Serio, serio? Wnuki zapewne będą wdzięczne gdy wreszcie za 50 lat to
zauważą :>
Różnica pomiędzy CPU tej samej generacji jest pomijalna, biorąc pod
uwagę że od ~10 lat mamy sprawne Q&Q i CPU przez 99% czasu ma obciążenie
0-3% na wszystkich rdzeniach i stan oszczędny energetycznie.
Specjalnie doinstalowałem do Win 8.1 PRO 7Sidebar + TMonitor64 by to
mieć na bieżącym podglądzie.

A co do podgrzewania pokoju - wbrew pozorom wcale to nie jest tak
śmieszne jak Ci się wydaje. W ubiegłą zimę zmniejszyłem wyraźnie
ogrzewania w pokoju licząc przy okazji bitcoiny w tle - z ciekawości
(nie jestem absolutnie jednym z tych maniaków budujących w piwnicy farmę
kart graficznych, tylko w konfigu do gier z 2 kartami graficznymi w
Crossfire). Sprzedałem na wiosnę po kursie ~800 zł/BC i kupno R7870
latem ubiegłego roku do gier wyszło za darmo, a nie chodziło to 24/7
tylko w tle korzystając normalnie z komputera. Jakby się wiedziało jak
rozwinie się sytuacja to warto było liczyć w cyklu ciągłym. Teraz jest
już pozamiatana, bo od kiedy na rynku są ASICi liczenie na kartach
graficznych przez "amatorów" mających konfiguracje do gier jest
kompletnie nieopłacalne - trudność tak wzrosła, że więcej kosztuje
zużyty prąd.

--
/MB