Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Obudowa sieciowa na dyski

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Obudowa sieciowa na dyski
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Sun, 27 Oct 2013 22:26:00 +0000
On 25/10/2013 07:38, Marx wrote:

Zgadzam się że pecet ma wady w porównaniu do NASa. Ale póki co nie
znalazłem w normalnej cenie NASa który u mnie mógłby zastąpić PCta.
Choć dziś znalazłem iż Netgeary można przerobić na serwery linuxowe.
Dodając możliwość podpięcia dwóch dysków po USB 3 robi się z tego NAS 4
dyskowy a to już wygląda sensownie.
Tylko obawiam się o wydajność przy takiej konfiguracji.
http://natisbad.org/NAS2/index.html

No cudów nie będzie. Ale...
Niedawno po dyskusji na tej grupie kupiłem używany ReadyNAS Ultra2 (Atom D425) za ~560zł. Oryginalny soft Raidiator4 to Debian Etch - jest powiedzmy trochę "czerstwy", ale po wrzuceniu zmodyfikowanego Raidiator6 z ReadyNAS 312 mamy nowy Debian Wheezy i to IMO wystarczy by "zastąpić PC".
--