Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Obudowa sieciowa na dyski

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Obudowa sieciowa na dyski
From: Marx <acc.for.news@gmail.com>
Date: Fri, 25 Oct 2013 08:38:33 +0200
Cena małej obudowy nie powinna być wyższa od ceny dużej - w końcu stopień trudności wykonania jest taki sam, ale blachy mniej wychodzi. Wysoka cena PICO zasilaczy też jest nieuzasadniona - są znacznie prostsze niż tradycyjne zasilacze. Co do głośności BOXa znowu się nie zgadzam - mam taki w salonie i dysk jest od niego głośniejszy (wystarczy włączyć kontrole prędkości i wiatraczek jest niesłyszalny, bo te procki są po prostu chłodne).
Mniejszych RAMów niż 2GB po prostu w sklepie nie znalazłem :D
Najtańszy AsRcok z powodzeniem da sobie radę i można go porównywać do "rozwiązań serwerowych" o ile masz wymagania domowe.

Zgadzam się że pecet ma wady w porównaniu do NASa. Ale póki co nie znalazłem w normalnej cenie NASa który u mnie mógłby zastąpić PCta. Choć dziś znalazłem iż Netgeary można przerobić na serwery linuxowe. Dodając możliwość podpięcia dwóch dysków po USB 3 robi się z tego NAS 4 dyskowy a to już wygląda sensownie.
Tylko obawiam się o wydajność przy takiej konfiguracji.
http://natisbad.org/NAS2/index.html

Marx