Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Zawieszony komputer i spuchnięte kondensatory.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Zawieszony komputer i spuchnięte kondensatory.
From: "rageofhonor" <wein@wp.pl>
Date: Sun, 27 Oct 2013 11:16:30 +0100
O 3 rano zawiesił się komputer (czas na ekranie). Po restarcie wstał normalnie jednak po załadowaniu systemu znowu zamarł obraz i komputer przestał reagować, dodatkowo UPS dawał 2 krótkie sygnały. UPS to BNT 800AP.
płyta to GA-MA69G-S3H.
Kolejny restart spowodował że pokazał się tylko początek sprawdzania pamięci potem nie dawał już rezultatu. Nawet restart nie pomagał. Wyłączenie zasilacza i ponowne załączenie dało efekt taki że komputer zakręcił wiatrakiem procesora i nic więcej. Zasilanie na płycie głównej jest bo świeci się kontrolka płytki diagnostycznej.

Oglądnąłem płytę główną i zobaczyłem że kondensator w okolicy 24 pinowego gniazda ATX jest wystrzelony (brązowa dziurka) a inny kondensator w okolicy AMD 650G jest spuchnięty (wybrzuszony)

Oznaczenia kondensatorów na płycie to chyba WEC11, WC32

Czy jest jakiś ratunek dla tej płyty?