Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT
From: "\(c\)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 25 Oct 2013 23:40:41 +0200
Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
gof.pcp.1382688146@news.chmurka.net">news:gof.pcp.1382688146@news.chmurka.net ...
:
: Blockout, Prince of Persia, Skyroads, Oh No! More Lemmings (lemingi nie
: chodziły na Herculesie, musiałem wydziergać w assemblerze TSR-a, który
: to umożliwiał, emulując VGA na Herculesie).
:

Ja zdobyłem wtedy dualną kartę graficzną CGA / HGC (Hercules) - i już w
tamtych zamierzchłych czasach miałem prze swoim XT-eku dwa monitory.
Oczywiście karta nie mogła obsługiwać ich równocześnie, a ja się
zastanawiałem, jakby to było wygodnie, gdyby w symulatorze samolotu na
drugim ekranie były wyświetlane różne dodatki: tablica rozdzielcza, stan
uzbrojenie, te wszystkie wskaźniki na które pilot musi co chwilę zerkać
jednym okiem. Wtedy na głównym ekranie, uwolnionym od tych detali - widok
byłby lepszy! I ładnych kilka lat później, kiedy pojawił się sys. operacyjny
Chicago (beta wersja Win. '98) obsługujący kilka monitorów - natychmiast
sobie zainstalowałem ten wymarzony drugi ekran...

Ktoś tam w (innym) poście pisał, że procesor 486 był dużym skokiem
technologicznym. Nnnno, na pewno nie takim, jak przejście 286 / 386 !
Wprawdzie 486 była niezła, ale miałem 386-kę 33 MHz z koprocesorem, i niemal
we wszystkich wycinkach testów o kilkadziesiąt procent tłukła używanego
przeze mnie laptopa z 486  40 MHz...