Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Łza się w oku kręci. XT
From: "Chris" <chris@spam.pl>
Date: Thu, 24 Oct 2013 15:54:53 +0200
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Dnia 2013-10-24, o godz. 14:27:28
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):
Emanuelle nabazgrał(a):
Ghost napisał:
20 lat i jaka przepaść ilościowa
a nie 30?
No 30 lat minęło od powstania 1 peceta XT. Ale w w Polsce pojawił
się nieco później. Ja go kupowałem 22-25 lat  temu ( pamięć już nie
ta ;) ). Jest tu ktoś kto miał XT ?
Miał .... ale kto jeszcze pamięta :) i te granie w blockout (czy
jakoś tak) na herkulesie z miodowym ekranem :)
Blocokut to OIDP 1989 a popularna zrobiła się rok-dwa później. Dla mnie
pierwsza poważna praca na PC to było ~1985-1986 roku i pakiet
Statgraphics. Potem zarabiałem z dziewczyną przepisując prace dyplomowe
w TAG-u a na wiosnę 1989 popełniłem na zamówienie pierwszą poważniejszą
baze danych w dBase III. ;-)
A z ciekawostek potem po drodze to przez 2 lata używałem dopracy
oryginalnego IBM PS/1. Dysk 30MB, 2MB pamięci, 386SX 16MHz i mono
monitor 11 cali. Ale już VGA, mysz i karta sieciowa - to ostatnie było
najważniejsze. Po krótkim flircie z BBS-ami na początku 1992 roku
odpaliliśmy w firmie gdzie wtedy pracowałem dzierżawkę 33600bps na
modemach Goramo BPh Plus i nastał u nas internet. ;-)

Ja długo byłem anty PC i twardo siedziałem na Amidze :)
A500 + HDD20MB, potem A1200+sporo gratów w środku. CDTV i CD32 po drodze.

Przed tym miałem Atari65XL, Atari ST ale jakoś nie przypadła mi do gustu choć soft muzyczni i DTP miał rewelacyjny.