Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Stacje dokującą SATA->USB 3 zmniejsza dyski.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Stacje dokującą SATA->USB 3 zmniejsza dyski.
From: "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytnij.@wp.pl>
Date: Thu, 03 Oct 2013 23:30:25 +0200
Cześć,

Kupiłem stacje dokującą LogiLink QP0016 USB 3.0
http://tinyurl.com/pkjbswh
Po podłączeniu dysku okazało się, że ma on rozmiar o trzy sektory
mniejszy niż ma w rzeczywistości. Sprawdzone w Windows i Linux.
Trochę mi to utrudnia kopiowanie dysków, a do tego właśnie zakupiłem te
stacje...
Dodatkowo nie działa też smartctl twierdząc, że nie rozpoznał kontrolera.

Jak myślicie, jest to kłopot z oprogramowaniem, które nie dorosło
jeszcze do sprzętu z USB3, czy stacja ma po prostu taki chipset, który
coś tam sprytnie emuluje zamiast być jedynie "przejściówką"?

Sprawdziłem na dwóch różnych dyskach w dwóch komputerach, łącząc poprzez
USB 2 i USB 3.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

  • [PECET] Stacje dokującą SATA->USB 3 zmniejsza dyski., Andrzej W. <=